Mat! Egen kycklig wook, nyttigare och godare än fryst!

Det man behöver är: kyckligfilér, grönsaker, cashewnötter, soja och lite annat man vill smaksätta och krydda med :)
 
Man kan ju ha dom grönsakerna man tycker om. Jag har purjolök, paprika, morötter, blomkål och broccoli. Sen tycker jag om att ha cashewnötter i och påsidan om.


Först stekte jag kycklingen i wookpannan med rikligt med olja (vilket är bra att ha för grönsakerna är så stora i början), kryddade med salt och peppar med vitlök i. Sen la jag undan den och slängde i alla grömsaker och hälde på mera olja. Eftersom broccolin och blomkålen inte är förkockad så tar det lite längre tid men rör om hela tiden och efter ett tag hände jag på soya,  lite vatten, salt och vanlig peppar. Fortsatte steka på och sen på med mera soya, i mer nötterna och så klart!


Min mamma och thomas älskade det, dom blev förvånade hur gott det var, jag med! Värt att skämma bort föräldrarna, pojkvännen eller vännerna med :)

T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0