Första avskrivningen på månader!

Det finns ett par saker som snurrar runt i mitt huvud om och om igen! Jag är en sån som helst inte förskönar sanningen för att folk ska få en rättvis bild utav situationen men jag ska verkligen inte leka ängel för självklart har jag också kört detta spel när jag velat ha med håll.

När jag och mamma satt på saltsjö banan hem så kommer det in en kvinna som jobbar på mammas jobb men varit mamma ledig i 5 år (då har hon hunnit föda 4 barn). Dom pratade lite och så berättade mamma att hon hade träffat en man och därför flyttade vi för ungefär ett år sedan och att hon hade varit singel i 3 år innan. Men då bräker hon ur sig en otrevlighet som vanligt folk inte skulle få för sig att säga, det var inget jätte hemskt men sånt man bara inte säger.

På väg hem sen förklarar hon hur hon hittat på massa saker om mammas jobbarkompis för att hon blev tillsammans med en av hennes kompisars ex. Sånt klarar jag inte alls av, gjorde hon det för att hennes kompis skulle må bättre att han har hittat någon som ”är” sämre när hon i själva verket är mycket bättre och dom två passar så mycket bättre ihop.



Men det är även en massa annan skit som snurrar uppe i pallet på mig.
En tjej skriver ut i sin blogg att en av mina närmsta vänner har tvingat henne till sex, men så lät det absolut inte efter att dom hade legat och alla andra gånger dom nuppat och inte heller de gångerna hon ringde honom på bootycall. Det värsta är att hon hänvisat till bilder i sin blogg och skrivit ut namn. Det är Grovt förtal vilket kan ge böter osv.

Och om detta nu vore sant, varför anmälde hon inte hon honom för våldtäkt? Frågan som är ännu större är varför fortsätter man träffa någon i 3 månader som har våldtagit en? :s

Hon ljuger ihop en massa som att han sagt att han legat med sitt ex när dom varit och fikat efter det tagit slut, vilket inte är sant. Att hon lagt tre månader på den här killen, vilket inte heller är sant eftersom det är en massa andra killar också.. Inte bara det, hon har även behandlat honom som skit medan han har åkt runt för hennes skull, försökt att hjälpa henne eftersom hon verkligen inte mår bra.

Men nu har det här ”ärendet” även kommit upp i skolan, hos kuratorn och min mentor förskönar hon sanningen. Säger att hon skrivit saker i bloggen men inte några namn, att hon inte känner sig välkommen i klassen men det kanske inte heller är så konstigt när man sagt att man inte vill umgås med dom för att är ett år yngre och man inte ens vill ha något gemensamt med dom och alltid varit utanför i klassen. Men nu när hon är osams med *** så känner hon sig inte välkommen trots att allt är som vanligt bara att en av hennes två kompisar i klassen inte umgås med henne längre.


Ja ni förstår säkert vad jag är ute efter, ja ni som chansade på att skriva av mig gissade helt och hållet rätt!


T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0