Mycket lätt: Thai-gryta med grön curry och ris.

Så nu ska jag fylla på hära, eftersom jag verkligen tycker det är roligt att laga mat och testa mig fram lite i vanliga recept så jag delar gärna med mig utav det :)

Så det du behöver är:
- Ris
- 1-3 kycklig filér beroende på hur många man är, strimla sedan.
- En/två citrongräs "stänger"
- En burk cocos mjölk
- En-två tesked grön curry pasta
- Paprika


1. Sätt på riset och börja stek kyckling strimlorna i lite olivolja.

2. Lägg citrongräs "kvisten" om en skärbräda, skär av den nedersta delen somär lite ful. Ta sen och banka med handaget av kniven och skär i små bitar.

3. Lägg ner citrongräset, cocosmjölken curry pastan (minst en tesked, lite mera fart i det så ta två) i en lite djupare stekpanna och värm lite lätt på 2-3 så smakerna får "vakna".

4. När kycklingen stekt klart så blanda ner det i cocos mjölksblandningen och låt det koka upp lite.

5. Strimla paprikan och ha vid sidan om det blir för starkt ;)


Sen är det bara att lägga upp det och så är det klart. Det tar ca 20-30 min om man inte gjort det innan, men när man lärt sig det så går det riktigt fort och det är jätte gott också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0